Jak Ty sam szukasz specjalisty? Pewnie jak większość osób, które szukają usług fizjoterapeutycznych (lub innych) zaczyna od wpisania w Google “dobry fizjoterapeutra w mieście X”, “terapia manualna w starym mieście”, “drenaż limfatyczny w Lublinie”… i przegląda strony www, które wyskoczyły pierwsze w wynikach wyszukiwania lub wizytówkach Google.
Pytanie za milion punktów – co sprawia, że ktoś decyduje się na skorzystanie z usług danej firmy?
A Ty jak sam wybierasz w takiej sytuacji? Masz pewnie opcje, kryteria – na których ci zależy. Na przykład – by było blisko. Jeśli jesteś zmotoryzowany, to pewnie chcesz wiedzieć, czy będzie gdzie zaparkować. Masz budżet lub chcesz wiedzieć, ile mniej więcej by wyszła wizyta, masaż. Chętniej zaufasz komuś, o kim już trochę poczytałeś na stronie internetowej, że wiesz, że ma dyplom, szkoli się, dba o swoich pacjentów. Jeszcze lepiej, jak sprawdzisz opinie – jeśli są pozytywne – to już bajka. Czy można zadzwonić telefonicznie, czy jesteś team umawianie wizyt online, mailowo – dane kontaktowe nie mają przed Tobą tajemnic.
A najlepiej – jak na te wszystkie niewypowiedziane pytania, kryteria znajdziesz wszystko na jednej stronie www. Nieprawdaż? Słowem, jak by to wszystko przedstawić w profesjonalny sposób – oto, co powinno być na stronie internetowej:
Przejrzysta prezentacja oferty
Czy w kilka sekund dowiem się, jakie zabiegi oferuje gabinet fizjoterapii? Czy na znajdę pomoc w ulżeniu bólu głowy, pleców…? Czy znajdę tu ofertę masażu kobido, o którym Ci opowiedziała znajoma z wypiekami na twarzy? A może drenaż limfatyczny, o którym coś wspomniał chirurg, że warto by zrobić po zabiegu?
💡 Przykład: Projektując stronę dla Care fizjoterapia, zadbaliśmy o to, by oferta gabinetu miała dedykowaną podstronę z opisem i wskazaniami do terapii. Nie brakuje też zdjęć. Dzięki temu pacjenci mogą łatwo znaleźć informacje, na czym to polega, zwizualizować wizytę. Cennik na stronie głównej odpowiada też na najczęstsze pytania dot. cen poszczególnych zabiegów czy wizyt fizjoterapeutycznych.
Wygodny system rezerwacji wizyt
Czasem szukasz o 4 rano, obudzony bólem pleców i nie możesz już zasnąć. Albo przypomni Ci się o 22, kiedy położysz dzieci spać, a lekarz doradził Ci na iść na masaż blizny po cesarce. Lub rozmowy telefoniczne nie są Twoją mocną stroną. Jak wygodne jest korzystanie z formularza kontaktowego lub systemu, który pozwoli na rezerwację wizyty online w każdej porze.
Co warto wdrożyć? W zależności od Twoich możliwości, strony:
✅ Intuicyjny formularz kontaktowy – z możliwością wyboru terminu.
✅ Integrację z kalendarzem online – by pacjent widział dostępne godziny.
Dobrze jest przy tym nie zapomnieć o podaniu numeru kontaktowego na stronie – dla tych lubiących rozmawiać przez telefon. 😉
💡 Przykład: Na stronie Care fizjoterapia wdrożyliśmy prosty system rezerwacji, który umożliwia pacjentom zapisanie się na wizytę w kilku kliknięciach – bez konieczności dzwonienia. Zadbaliśmy też o dane kontaktowe nad formularzem oraz w menu “kontakt”.
Opinie pacjentów
Jakbyś miał wybór – między gabinetem fizjoterapeutycznym, które ma opinie i takim – bez opinii? Łatwiej jest zaufać, jak ktoś już miał do czynienia z danym miejscem i może podzielić się z wrażeniami. Warto jest by strona internetowa, wizytówka Google lub Facebook miały opinie pacjentów.
💡 Pro tip: Dynamiczne opinie, które aktualizują się automatycznie, np. z Google Maps. To zwiększa wiarygodność.
Mobilna wersja strony – must have
Nie da się ukryć – większość z nas częściej korzysta ze smartfona lub tabletu niż z laptopa. Co więcej, algorytmy Google szczególnie doceniają strony, które działają bezproblemowo na urządzeniach mobilnych. Dlatego responsywność to dziś absolutna konieczność.
💡 Przykład: Strona Care fizjoterapia została zaprojektowana w pełni responsywnie – pacjenci mogą łatwo przeglądać ofertę i rezerwować wizyty zarówno na komputerze, jak i telefonie.
Treści edukacyjne – sposób na lepsze pozycjonowanie w Google
Nie jest to koniecznością, ale z pewnością warto rozważyć bloga. Zmieniły się algorytmy Google. Stawiają na autentyczność, wartość treści – i jeśli jakaś strona, która regularnie publikuje użyteczne dla czytających posty, wyciągnie ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Dla strony gabinetu fizjoterapii z pewnością będą posty typu rehabilitacji po urazach, jak można zapobiegać bólowi pleców lub obrzęku po skomplikowanej operacji.
💡 Korzyści bloga:
✅ Lepsza widoczność w Google (SEO).
✅ Budowanie autorytetu w branży.
✅ Wzrost zaufania pacjentów.
Zatem… dobra strona internetowa
… jest intuicyjna, responsywna i zoptymalizowana pod SEO. Odpowiada na potrzeby pacjentów, łatwo jest się umówić na wizytę i zawiera czytelne informacje o usługach.